
بهگفتهمقاماتدر روزشنبه, پروازخطوطهواييمالزيبه عمدازمسيرمنحرفشدوبزرگترينوقفهدراينتحقيقرابه نمايشگذاشت;چراكه اينجتبيشازيكهفتهپيشازناپديدشدناينجتاطلاعاترابيپاسخگذاشتواسرارجديديرا در موردهواپيماييكهبهعلت"اقدامعمديفرديبررويهواپيما"ناپديدشدهبود,بهتعويقانداخت."نجيبRazak,نخستوزيرمالزي,در اوايلروز شنبهگفتكهسيستمارتباطاتوگزارشهواپيمادرابتدااز كار انداختهشدوقبلازاينكهپروازآغازشود,فرستندهاينهواپيماخاموششد.پرواز370ازكوالالامپوردرساعت 12:41صبحبه وقتمحلي8:41صبحروز8مارسوقتمحليراترككردوقراربوددرساعت6:30صبحدرپكنفرودبيايد.بااينوجودرادارنظامياظهارداشتكهاينحركتبااقدامعمديكسيدرهواپيماانجامشدهاست.كيسيبهانبي سيگفت:"ايندستگاهفرستندهدركابينخلبانقرارداردوسيستمretiredدرسطحپايينترهواپيماقراردارد.امايكمسافرميتواندتقاضاكندكهخلباندستگاهرا خاموشكند"واوقادرخواهدبودآن راتاييدكندزيراسيستمخاليخواهدشد."Razakدرروزشنبهصريحااعلامنكردكههواپيماربودهشدويكياز نمايندگانخطوط هواييمالزيازايننقطهبه جلوگفتكههمهاطلاعاتمربوطبههواپيمايمفقودشده توسطمقاماتمالزياييمنتشرخواهدشد.اينخبرخانوادههايآشفتهراناراحتكرد
witnesses در جلسه توجيهي روز شنبه گفت: " ما نياز نااميدانه به اطلاعات را درك ميكنيم، اما ما مسئوليت تحقيقات و خانوادهها را داريم تا تنها اطلاعاتي را منتشر كنيم كه تاييد شدهاست." كنفرانس خبري برنامهريزيشده بعدي به طور ناگهاني توسط تحقيقات authorities.The مالزي در مورد اين كه چه كسي خلبان هواپيما است - و مقامات ممكن است مجبور به عقب نگه داشتن اطلاعات به منظور اجراي درست اين كاوشگر باشند - و مقامات مالزيايي براي انجام تحقيقات خود بر روي اين موضوع تمركز خواهند كرد؟ Razak گفت كه اين تحقيقات همه مسافران پرواز از جمله مسافران را مورد بررسي قرار خواهند داد. با توجه به گزارش اسوشيتد پرس، يك مقام مالزيايي اعلام كرد كه اگر يك خلبان بخواهد همه مكاتبات را با كنترل ترافيك هوايي قطع كند، خلبان گفت: "اگر شما ميتوانيد اين كار را سه بار انجام دهيد، اين كار زماني خواهد بود كه خدمه مايل به متوقفكردن تمام مكاتبه با كنترل ترافيك هوايي باشند".
جان رانسوم ، يك خلبان بازنشسته تجاري و مشاور ايمني ، به NBC News گفت: وزير امور خارجه خواستار اقدام عمدي حركت هاي جت 15 مارس 201402: 15 در حال حاضر تلاش جستجو متمركز شده است?رازاك روز شنبه گفت كه اين هواپيما تقريباً هفت ساعت پس از از دست دادن تماس با كنترل كننده هاي روي زمين ، "داده ماهواره اي خام" را منتقل كرد. اين نوع داده ها مكان دقيقي را كه آخرين هواپيما آخرين تماس را از دست داده است نشان نمي دهد, و با توجه به مدت زمان پرواز هواپيما, خدمه جستجو بايد دو "راهرو" عظيم زمين و دريا را تحت پوشش خود قرار دهند, رازاك گفت: يك راهرو به سمت شمال امتداد دارد, در بيشتر جنوب آسيا, و شامل افغانستان مي شود, پاكستان و هند. در جهت مخالف ، يك جستجوي جنوبي در اندونزي و اقيانوس هند پخش مي شود.گرگ فيث ، محقق سابق NTSB ، روز شنبه در نمايشگاه "TODAY" گفت: "آنها مي خواهند تلاش هاي خود را در جنوب متمركز كنند.". "اگر مي خواهيد از ديد رادار دور بمانيد ، بهترين مسير براي رفتن به سمت جنوب است زيرا مي خواهيد از اقيانوس باز خارج شويد.وي افزود: "اگر استراليا نهايتا براي كمك به اين فرآيند جستجو نپيوندد ، تعجب نخواهم كرد." روز شنبه ، 13 كشور از جمله ايالات متحده در حال جستجو به مالزي هستند كه شامل 43 كشتي و 58 است. Razak گفت هواپيما. Razak افزود: تلاش هاي جستجو در درياي چين جنوبي - جايي كه هواپيما براي اولين بار تماس خود را از دست داده و جستجو در آن متمركز شده بود - به پايان رسيده بود. محقق NTSB: خراب هاي گمشده ممكن است هرگز پيدا نشوند 15 مارس 201404: 08 چه انگيزه اي مي تواند باشد?در حالي كه كيسي از گمانه زني ناپديد شدن هواپيما نتيجه حمله تروريستي متوقف شد ، وي گفت كه اين مي تواند بخشي از يك طرح بزرگتر "ناخواسته" باشد.كيسي گفت: "اگر شما مي توانيد اين كار را سه بار انجام دهيد ، هيچ كس نمي خواهد سوار هواپيما شود.".كيسي گفت: "من اطمينان ندارم كه اين خودكشي است." اما او و رانسوم گفتند كه هيچ امكان رد نمي شود و دليل سقوط هواپيما به همان اندازه رمز و راز باقي مانده است."ما ممكن است هرگز پيشينه مطلق را نشناسيم ، چه مي شود
كيسي در ادامه گفت: "ما ممكن است هيچ وقت تمام پاسخها را پيدا كنيم" او گفت: " ما به اطلاعات اعتياد پيدا نميكنيم و ما به اندازه كافي به اطلاعات دسترسي نداريم." وي گفت: " ما به اطلاعات كافي معتاد هستيم و ما به اندازه كافي دريافت نميكنيم." نجيب روز شنبه گفت كه بازرسان بر اين باورند كه ارتباطات هواپيماي مفقود شده در مالزي عمدا معلول شدهاند و از پرواز خود به پكن برگشته اند و بيش از هفت hours.Wong Maye - اي / AP را به پرواز در آوردهاند.
منبع